Οδηγίες Διάγνωσης της Όσμωσης

ΟΣΜΩΣΗ ΣΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΚΑΦΗ & ΘΕΡΑΠΕΙΑ

  • Τα πλαστικά σκάφη όπως είναι γνωστό κατασκευάζονται από πολυεστερική ρητίνη με ενίσχυση από ίνες γυαλιού.
  • Τα υλικά αυτά είναι ανθεκτικά, οικονομικά και διαμορφώνονται εύκολα.
  • Η διαμόρφωση του πολυεστερικού υλικού γίνεται μέσα σε καλούπια που έχουν προηγουμένως αλειφθεί με αποκολλητικό κερί.
  • Αρχικά εφαρμόζεται στο καλούπι (συνήθως με ψεκασμό) gel coat που αποτελεί την εξωτερική επιφάνεια (χρώμα) του σκάφους.
  • Το gel coat είναι πολυεστερική ρητίνη με χρωστική ουσία για να δώσει στο σκάφος το επιθυμητό χρώμα και το πάχος του κυμαίνεται μεταξύ 500-600 μικρών.
  • Στη συνέχεια ακολουθεί το κυρίως σώμα του σκάφους που αποτελείται από ίνες γυαλιού εμποτισμένες με πολυεστερική ρητίνη.
  • Σκοπός του gel coat δεν είναι μόνο η δημιουργία μιας γυαλιστερής βαμμένης επιφάνειας αλλά κυρίως η προστασία των εσωτερικών στρωμάτων του σκάφους από την υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία και από τη διείσδυση υγρασίας (όσμωση).

ΦΥΣΑΛΙΔΕΣ ΣΤΟ ΣΚΑΦΟΣ = ΟΣΜΩΣΗ

Όταν το νερό διαπεράσει το gel coat (υδρόλυση) καθώς ίσως και κάποια στρώματα πολυεστέρα παρατηρείται το φαινόμενο της όσμωσης.
Η όσμωση προκαλεί τη δημιουργία φυσαλίδων στην επιφάνεια του σκάφους, με διάμετρο από 2-3mm έως και 2-3 πόντους, που περιέχουν υγρό με όξινη οσμή.
Η οσμή αυτή οφείλεται στα συστατικά του πολυεστέρα που διαλύει το θαλασσινό νερό καθώς διαπερνά το gel coat.
Το υγρό αυτό έχει υψηλή πυκνότητα και είναι καυστικό, για το λόγο αυτό πρέπει να προστατεύονται τα μάτια κατά το σκάσιμο των φυσαλίδων.

ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

  • Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει όταν το σκάφος παρουσιάσει συμπτώματα όσμωσης, δηλαδή φυσαλίδες, είναι να ζητηθεί η συμβουλή τεχνικού με σχετική εμπειρία, για το αν χρειάζεται άμεση επέμβαση για την αποκατάσταση της βλάβης και αν η αποκατάσταση θα πρέπει να είναι τοπική ή γενική.
  • Εκτός από τις φυσαλίδες στην εξωτερική επιφάνεια του σκάφους που δηλώνουν την όσμωση, πρέπει να ελέγξουμε και σπιθαμή προς σπιθαμή όλη την επιφάνεια του σκάφους με ένα ηλεκτρονικό όργανο, το υγρασιόμετρο για να δούμε εάν υπάρχει τυχόν εσωτερική υγρασία στον πολυεστέρα που είναι η κρυφή όσμωση.
  • Από πρακτική εμπειρία προκύπτει ότι ο αποτελεσματικότερος τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος της όσμωσης είναι η αφαίρεση ολόκληρου του παλαιού gel coat ή ακόμα και κάποιων στρωμάτων πολυεστέρα.
  • Η εργασία όμως αυτή πρέπει να γίνεται μόνο από εξειδικευμένα συνεργεία.

Δεν υπάρχουν προϊόντα σε αυτήν την κατηγορία.